قیمت لوازم برقی آشپزخانه

لوازم برقی آشپزخانه مولینکس،لوازم آشپزخانه،قیمت لوازم خانگی بوش،لوازم خانگی بانه

قیمت لوازم برقی آشپزخانه

لوازم برقی آشپزخانه مولینکس،لوازم آشپزخانه،قیمت لوازم خانگی بوش،لوازم خانگی بانه

در هنگام خرید سرخ کن به این موارد دقت کنید.

سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱ ب.ظ

زندگی مدرن امروزه و ساعات کمتری که افراد خانواده و حتی خانم ها در منزل می گذارنند سبب شده تا لوازم بیشتری برای رفاه حال افراد و سرعت بخشیدن به انجام کارهای روزانه تهیه شود. یکی از این لوازم سرخ کن ها هستند که با هدف سرخ کردن مواد غذایی و سهل و آسان کردن این امر ساخته شده اند. با این وجود ندانستن شیوه ی صحیح کار با این دستگاه باعث شده تا عده ی زیادی از افراد بدون شناخت نیازها و خواسته های واقعی خود دستگاه سرخ کنی را تهیه کنند اما در مرحله ی استفاده از آن دلسرد شوند. با آگاهی از مواردی که نیازهای شما را تامین می کنند می توانید انتخابی دقیق تر و کارآمدتر داشته باشید. پس موارد زیر را با دقت مطالعه کنید.
اجزای مختلف یک سرخ کن:
اصلی ترین بخش هر سرخ کن سبدی فلزی است که غذا درون آن قرار گرفته و به همراه سبد داخل روغن جوشیده فرو می رود. سرخ کن ها معمولا تایمر به همراه هشداردهنده صوتی دارند. همچنین دارای دستگیره ای که سبد را به داخل روغن پایین و بالا می برد، مقیاسی برای جلوگیری از سرخ شدن بیش از حد غذا، فیلتر بو که موجب کاهش بوی متصاعد شده از غذای در حال سرخ شدن می شود، فیلتر روغن برای افزایش طول عمر استفاده از آن، و سیستم های الکتریکی و مکانیکی کنترل درجه حرارت می باشند.

05

در هنگام خرید سرخ کن به این موارد دقت کنید.
هنگام خرید یک سرخکن همچون سایر وسایل باید به دو مساله ی ظاهر و نحوه ی عملکرد دستگاه توجه کرد. در مورد سرخ کن ها پیش بینی های ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. دقت کنید سرخ کنی تهیه کنید که دسته ها و درپوش آن در هنگام کارکردن گرم نشود.
ترموستات: اکثر سرخ کن های امروزی برای کنترل دما ترموستات دارند. با این وجود از داشتن این وسیله مطمئن شوید. ترموستات به عنوان سیستم الکترونیکی کنترل دما هم باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند و دمای روغن را تقریبا ثابت نگه می دارند که باعث می شود زمان دقیق پخت را بدانیم و هم با خاموش کردن سرخ کن در دمای بالای روغن از آتش گرفتن روغن پیشگیری می کنند. ترموستات سرخ کن باید از120 تا 180 درجه سانتی‌گراد را پوشش دهد. در مدل‌های جدیدتر، دفترچه ی راهنمای دستگاه با اطلاعاتی درباره ی هر نوع غذا همراه است که کار انتخاب دمای مناسب را برای هر نوع ماده غذایی مشخص می‌کند.
چراغ وضعیت: منظور از این چراغ چراغی که روشن و خاموش بودن دستگاه را نشان می دهد نیست. چراغ پاور سرخ کن چندان کاربردی ندارد. بلکه اینجا منظور چراغی است که رسیدن روغن به درجه ی مطلوب پخت و وضعیت آماده به کار سرخ کن را به ما نشان می دهد.
زمان سنج (تایمر): با تهیه ی یک دستگاه سرخ کن حتما راهنمای پخت غذایی آن سرخ کن را نیز تهیه کنید. در این دفترچه های راهنما، زمان لازم پخت هر غذا به همراه درجه حرارت مطلوب روغن قید شده و شما می توانید پس از آماده شدن روغن و رسیدن آن به دمای مطلوب تایمر دستگاه را تنظیم کرده و از کنترل مداوم غذا و میزان پخت آن در طول سرخ شدن راحت باشید و به کارهای دیگر خود بپردازید.

01

فیلتر روغن: سرخ کنی با فیلتر روغن تهیه کنید. فیلتر روغن ذرات غذای باقی مانده از آشپزی قبلی را از روغن جدا می کند. این ذرات ممکن است آنقدر ریز باشند که به راحتی برای شما قابل مشاهده نباشند اما باعث تخریب روشن بشوند. همچنین استفاده از روغن خالص تر به حفظ سلامتی شما نیز کمک می کند. نکته ی مهم دیگر در این ارتباط این است که سرخ کنی بخرید که فیلتر روغن آن به راحتی قابل تمیز کردن، شستشو و یا تعویض باشد.
گنجایش: سرخ کن ها در بازار در اندازه های متنوع کوچک یا اصطلاحا دانشجویی تا اندازه های مخصوص خانواده در دسترس هستند. بهتر است ظرف روغن از نوع استوانه ای باشد تا بتوان به راحتی قطعات بزرگ غذا را نیز در سرخ کن جا داد. ظروف روغن چهارگوش نیز برای خانواده های کم جمعیت تر مناسب ترند. مسلما نکته ی مهم در انتخاب توجه به تعداد اعضای خانواده و بیشترین میزان استفاده است. با توجه به مصرف روغن حتما از نظر گنجایش، سرخ کنی متناسب با تعداد اعضای خانواده ی خود بخرید. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از سرخ کن در استفاده از روغن زیاده روی نکنید. روغن باید نیمی از ظرف روغن را پر کند و هرگز نباید بیش از حد مجاز روغن بریزید، چون ممکن است روغن سرریز شود.

02

رنگ و طراحی وسیله: هر چند شاید این مورد مهم به نظر نرسد اما با هماهنگ بودن سرخ کن با طراحی و رنگ بندی سایر وسایل آشپزخانه و دکوراسیون منزلتان از خرید خویش راضی تر خواهید بود.
محل قرار گیری سرخ کن در آشپزخانه: با توجه به اینکه هر سرخ کنی در هنگام کارکردن از خود بخار متصاعد می کند توجه داشته باشید که سرخ کن را در آشپزخانه در محلی قرار دهید که مقداری فضای خالی بالای درپوش آن وجود داشته باشد.
دیگ روغن نچسب: نچسب بودن دیگ روغن سرخ کن سبب می شود که هم ضایعات غذا کم شود و هم شستشوی آن بسیار آسان شود. 
بدنه ی ایمن: سرخ کنی تهیه کنید که بر اساس ادعای سازنده ی آن در دفترچه ی راهنمای دستگاه بدنه ی خارجی آن هنگام استفاده داغ نشود. همچنین دستگاه سرخ کنی که دسته های مناسب داشته باشد حمل بهتری دارد. 
سبد آسانسوری: معمولا در مورد سبدهای آسانسوری این مساله که این نوع سبدها زودتر خراب می شوند به عنوان ایراد آنها مطرح می شود. اما باید توجه داشت که این سبدها مزایایی نیز دارند. مهمترین مزیت آنها این است که می توان سبد سرخ کن را هنگامی که در سرخ کن بسته است در روغن وارد و یا از آن خارج کرد. این مساله برای جلوگیری از سوختگی بسیار مفید است. با وجود این اگر تصور می کنید سرخ کن را برای پختن غذاهای بزرگتر استفاده می کنید و یا ترجیح شما عدم استفاده از سبد سرخ کن است بهتر است که سرخ کنی تهیه کنید که سبد آسانسوری نداشته باشد.
ظرف روغن متحرک: برای شستشوی آسان و نظافت بهتر دستگاه بهتر است سرخ کنی تهیه کنید که ظرف روغن متحرک داشته باشد. زیرا در این حالت امکان شستشوی آسان آن هست. در ضمن یکی از اجزای سرخ کن فیلتر کربنی آن است که کارکرد آن جلوگیری از پخش بخار و بوی غذا می باشد. دقت کنید که این فیلتر کربنی با آب تماس پیدا نکند چون موجب از بین رفتن خاصیت کربنی آن می شود.

04

لینک های مرتیط :

سرویس چینی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۴
tehranpars123 tehranpars123

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی