قیمت لوازم برقی آشپزخانه

لوازم برقی آشپزخانه مولینکس،لوازم آشپزخانه،قیمت لوازم خانگی بوش،لوازم خانگی بانه

قیمت لوازم برقی آشپزخانه

لوازم برقی آشپزخانه مولینکس،لوازم آشپزخانه،قیمت لوازم خانگی بوش،لوازم خانگی بانه

چگونگی اجرای طرح جابربن‌حیان

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵ ب.ظ

طرح جابربن‌حیان عنوان پروژه‌ای است که در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش رونق گرفته است و در پایه‌های اول تا ششم ابتدایی در حال اجرا است. سایت بانک فایل پژوهشی معلمان صدها نمونه‌ی آماده از طرح‌جابربن‌حیان را در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار می‌دهد.

طرح جابربن حیان، روش ها و چگونگی و ارائه صد ها نمونه پروژه آماده
طرح جابربن حیان، روش ها و چگونگی و ارائه صد ها نمونه پروژه آماده

 طرح جابربن‌حیان پروژه‌ای که در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش رونق گرفته و در پایه‌های اول تا ششم ابتدایی در حال اجرا است. در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان صدها نمونه‌ از این طرح موجود است. 

به گزارش بانک فایل پژوهشی معلمان: طرح جابربن‌حیان  در قالب پروژه‌های کتبی و دست‌سازه و همچنین آزمایش و یا نمایش علمی‌قابل ارائه است. دانش‌آموزان گرامی‌می‌توانند به کمک معلمان خود برای ایجاد نمونه‌ی طرح جابربن‌حیان در ابتدا عنوان طرح را انتخاب کنند و پس از انتخاب عنوان طرح می‌توانند به سایت‌های مختلفی که الگوهای برتر طرح جابربن‌حیان را در خود دارند، مراجعه کنند و نسبت به دانلود طرح جابر از این سایت‌ها اقدام کنند. پس از دانلود نمونه‌ی طرح‌های جابربن‌حیان و الگو برداری از آن اقدام کنند. در خلال طرح و پروژه می‌توانند دفتری به عنوان دفتر کارنما تهیه کرده و کلیه مراحل طرح ریزی، پیاده‌سازی و اجرای طرح جابربن‌حیان را در آن دفتر ثبت کنند. هر چه دانش‌آموزان بتوانند نسبت به اجرای طرح و پروژه‌های خلاقانه و نو اهتمام ورزند شانس آنها برای پیروزی در میدان رقابت نسبت به رقبایشان بیشتر است؛ چرا که داوران جشنواره بیشتر به طرح‌ها و پروژه‌هایی بها می‌دهند که نوآورانه و خلاقانه تهیه و تولید شده باشند.

 

چگونگی اجرای طرح جابربن‌حیان

دانش آموزان می‌توانند از پروژه‌هایی که در سال‌های گذشته حائز مقام شده‌اند و جزو نمونه‌های برتر کشوری طرح جابربن‌حیان هستند، کمک بگیرند. کمک گرفتن از این طرح‌ها و پروژه‌ها به این معنا نیست که این پروژه‌ها را کپی کنند؛ بلکه به آن معناست که با مهندسی معکوس سعی کنند علت ایجاد پروژه و همچنین بازار و نیاز روز آن و فناوری‌های بکار رفته در آن را بسنجند و در همان راستا اقدام به تهیه طرح و پروژه‌هایی کنند که متناسب با نیاز کاربران و صد البته متناسب با علایق مردم باشد.

دانش آموزان با این روش می‌توانند به نیاز کاربران و دنیای پیرامون پاسخ متناسب داده و تحسین داوران را بر انگیزند. آنچه در رابطه با آزمایش طرح جابربن‌حیان مطرح است اینکه در آزمایش بهتر است از تکرار بیهوده و مکررات بپرهیزند. در واقع باید آزمایش‌هایی را به مرحله‌ی اجرا درآورند که در کتب درسی عینا تکرار نشده باشد؛ چرا که بحث و هدف اصلی ابداع و نوآوری است نه تکرار مکررات. آنها می‌توانند نمونه آزمایش‌هایی را که در سال‌های گذشته در راستای طرح جابربن‌حیان صورت گرفته مشاهده کرده و پس از مشاهده‌ی نمونه‌ها در راستای فعالیت‌های مورد نظر آزمایش‌های جدیدی را ترتیب دهند.

 

دفتر کارنمای طرح جابربن‌حیان

دفتر کارنمای طرح جابر چیز عجیب و غریبی نیست. این دفتر در واقع ثبت وقایع پیش آمده در خلال طرح جابربن‌حیان است که در طول پروژه باید ثبت شوند. این دفتر چیزی به غیر از تابلوی نمایش است و فقط در رابطه با توصیف رخدادهای بوجود آمده و مشکلات و چالش‌های اجرای طرح و پروژه است و در رابطه با همه‌ی انواع طرح جابربن‌حیان کاربرد دارد. دفتر کارنمای طرح جابر کمک شایانی به بازدیدکنندگان و داوران می‌کند که بفهمند پروژه‌ی حاضر تا چه میزان مشکلات و چالش داشته است و چگونه  مجریان طرح توانسته‌اند بر همه‌ی مشکلات فائق آمده و طرح را اجرا کنند.

 

تابلو نمایش طرح جابر

آنچه درباره‌ی تابلو‌ی نمایش طرح جابربن‌حیان باید گفت این است که در این تابلو کلیه‌ی مراحل اجرای پروژه و حتی عنوان پروژه، سپاسگزاری، تقدیر و تشکر، منابع و ماخذ مورد استفاده در پروژه، عکس‌های مربوطه در رابطه با مراحل مختلف ساخت پروژه، تکه‌هایی از الگو برداری‌ها و ماکت طرح و پروژه، تحقیق زمینه‌ای در مقیاس خلاصه و...قابل رویت و مشاهده است.

 

تحقیق زمینه‌ای طرح جابربن‌حیان

تحقیق زمینه‌ای طرح جابربن‌حیان به مراحلی گفته می‌شود که به صورت کتبی در رابطه با طرح و پروژه جابربن‌حیان نوشته می‌شود. مثلا اگر موضوع طرح جابر در رابطه با پرندگان باشد، در تحقیق زمینه‌ای به مقدمه و پیشگفتاری در رابطه با پرندگان، بیان مسئله و اهمیت موضوع انتخاب شده در این رابطه و همچنین تاریخچه و در نهایت طبقه‌بندی انواع پرندگان پرداخته می‌شود. همچنین به اهداف و آرمان‌های  ایجاد و پیاده سازی طرح جابر درباره پرندگان نیز پرداخته می‌شود.

 

تعریف

تعریف در بخش تحقیق زمینه‌ای طرح جابربن‌حیان بخش کوچکی است که به معرفی پروژه و طرح مورد نظر می‌پردازد؛ در واقع این بخش مسئله‌ی مهمی‌ در طرح جابربن‌حیان محسوب می‌‌شود. چرا که با وجود این که نهایتا در یک صفحه خلاصه می‌شود ولی کلیات طرح و پروژه را در اختیار کاربران و حاضرین قرار می‌دهد.

 

سپاسگزاری طرح جابربن‌حیان

دانش آموزان طرح اجرا شده‌‌ی خود را به تنهایی ننوشته‌اند و مسلما از افراد مختلفی در این زمینه کمک گرفته‌اند. در بخش سپاسگزاری طرح جابربن‌حیان این امکان فراهم شده است که دانش آموزان از کلیه‌ی کسانی که در خلال این طرح به آنها یاری رسانده‌اند،اعم از والدین و معلمان و مربیان دلسوز قدردانی به عمل آورند.

 

نتیجه‌گیری در طرح جابربن‌حیان

مسلما در ایجاد و اجرای طرح جابربن‌حیان نتیجه‌گیری خاص و موثری حاصل می‌شود. دانش آموزان باید این نتیجه‌گیری را به صورت مکتوب و در تحقیق زمینه‌ای و همچنین دفتر کارنما ذکر کنند. ذکر این مطلب باعث می‌شود که کاربران و داوران به نتایج حاصله از اجرای طرح موجود واقف گردند و به اهداف طراح پروژه آشنایی بیشتری پیدا کنند. ذکر بخش نتیجه‌گیری این موضوع را مشخص می‌کند که دانش آموز و مجری پروژه توانسته است به هدف مورد نظرش که در آغاز پروژه در ذهن داشته است برسد و این خود نقطه مثبتی در اجرای طرح جابربن‌حیان محسوب می‌شود.

 

منابع و ماخذ طرح جابربن‌حیان

مسلما دانش آموزان برای اجرا و ایجاد طرح مورد نظر از کتب، مقالات و نشریات مهمی‌ بهره گرفته‌اند. اینکه بخشی به عنوان معرفی این کتب و مقالات اختصاص یابد هم حائز اهمیت و هم منصفانه است. به همین دلیل است که در تابلو نمایش طرح جابربن‌حیان و همچنین در بخشی از تحقیق زمینهای قسمت‌هایی در نظر گرفته شده است که دانش آموزان بتوانند عناوین منابع و ماخذی را که در طرحشان از آنها استفاده کرده‌اند را معرفی کنند.

آموزش و پرورش به خاطر اینکه با انسان سروکاردارد از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که پژوهش در آن لازم است. به خاطر پیچیده بودن مسائل مربوط به اندیشه‌ انسان، تحقیق و پژوهش دارای پیچیدگی‌های خاصی است و دقت زیادی را می‌طلبد. بنابراین جهت ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت و اثربخشی آموزشی بایستی مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم در معلمان تقویت شود و لازمه این امر مهم مجهز نمودن معلمان به بینش علمی‌و انجام پژوهش است، تا اینکه معلمان تولید اندیشه کنند و از آن در جهت بهبود وضع کلاس درس و مدرسه استفاده‌های لازم را به عمل آورند.

 

هرچند طرح جابربن‌حیان فرصت‌های فراوانی را در حل مسائل تعلیم و تربیت فرا روی دانش آموزان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت  قرار می‌دهد، موانع و چالشهای خاص خود را نیز دارد. مفهوم طرح جابر بیش از هر چیز وابسته به دو فعالیت اساسی پژوهش و عمل است. در همین راستا بانک فایل پژوهشی معلمان به آدرس https://moallemblog.com اقدام به تهیه‌ی صدها نمونه طرح جابربن‌حیان کرده است که معلمان و دانش آموزان می‌توانند برای دانلود طرح جابر به این سایت مراجعه کنند.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۳
tehranpars123 tehranpars123

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی